Koronavirus Güney Afrika’nın Lüks Turizm Sektörünü Yıktı
Klasik Portföyler CEO’su Suzanne Bayly-Coupe: Koronavirus, Nijerya’nın yeni gelişen turizm endüstrisinin kanatlarını kesti
Afrika’nın en büyük ekonomik geliri olan petrolden uzaklaşan Nijerya’da turizm sektörü büyüyordu. Ancak aniden orkaya çıkan COVID-19 Nijerya’da turizmcilerin elde ettikleri kazanımları ellerinden almakla tehdit ediyor.
Yaklaşık 20 yıldır lüks turizm pazar segmentinde faaliyet gösteren Klasik Portföyler CEO’su Suzanne Bayly-Coupe’ye göre, koronavirüs pandemisinin etkisi Güney Afrika’nın lüks turizm sektörü için yıkıcı oldu “Koronavirus, Nijerya’nın yeni gelişen turizm endüstrisinin kanatlarını kesti” dedi. Başlangıçta virüsün sadece “kısa süreli bir kar fırtınası” gibi olduğunu düşünen, Bayly-Coupe lüks pazarın kış sezonuna doğru çok daha büyük bir fırtına içine girdiğini fark ettiğini söyledi.
KENDİNİZİ SONA ERİŞE HAZIRLAYIN
Önümüzdeki iki ila üç ay boyunca Güney Afrika’daki lüks turizm segmentinde yapılan rezervasyonların büyük çoğunluğu, ertelendi ve açıkça iptal edilmedi, SA Turizm tarafından düzenlenen bir web seminerinde Suzanne Bayly-Coupe turizm sektörünün çok kötü darbe yediğini belirterek iş sahiplerine, ertelemelerin iptal edilmediğini ve pandeminin ne zaman biteceğini planlamalarını tavsiye etti.
HİÇ HAZIRLIKLI DEĞİLDİK
Bayly-Coupe şöyle konuştu: “Stratejik olun ve pandeminin sona erişine kendinizi hazırlayın. Çalışmayanları geride bırakın. Piyasalar her zaman geri teper.John Hopkins Üniversitesi’ne göre, dünya çapında onaylanmış koronavirüs vakalarının 100.000’den fazla ölümle 1.7 milyonu etkilediği görülüyor. Uluslararası hava yolculuğu çöktü ve Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği, yolcu gelirlerinin 2019 yılına göre bu yıl 252 milyar dolar daha düşük olacağını öngörüyor. Lüks tesisler ve oteller çok kötü bir şekilde zarar gördü. Bunun için hiç hazırlıklı değildik. Bu nedenle 2020’de pozitif büyüme öngörmüyoruz. Farklı bir yıl olacağını tahmin ediyoruz. Esnek ve işbirliğine dayalı olmaya çalışıyoruz, Ancak durum turizmciler arasında çok fazla gerilim ve belirsizliğe neden oluyor.”
TURIZM KURTARMA PLANı
Öte yandan Güney Afrika Turizmi Birliği ‘Turizm Kurtarma Planı’ hazırlıyor ve endüstriye yönelik çözümler ve senaryolarla üretmek için bir dizi web seminerine ev sahipliği yapıyor. Böylece ülke ekonomisi için kritik olan turizm endüstrisinin uğradığı zararı sınırlamak için çalışıyor.
Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi verilerine göre, 2018 yılında turizm Güney Afrika ekonomisine 424 milyar R4 katkıda bulundu. Aynı yıl, Güney Afrika’nın yerel turizm endüstrisi doğrudan yabancı harcamaları 82.5 milyar Ruble oldu.
Halen sektörde toplam 722 bin 13 kişi çalışıyor. Turizmde 22 Güney Afrikalıdan biri istihdam ediliyor.
KEŞFEDILMEMIŞ BÖLGEDE
Dünya Seyahat Konsey, Güney Afrika’nın küresel turizm endüstrisinde henüz “keşfedilmemiş bölgede” olduğunu söylüyor. Güney Afrika ise web sitesinde “Sektörümüz benzersiz bir şekilde ortaya çıkıyor ve hayatta kalması için mücadele veriyor” diyor.
Güney Afrika Turizm Bakanlığı , koronavirüs pandemisinden etkilenen küçük ve orta ölçekli işletmelerden (yatak ve kahvaltı, belirli restoranlar, localar ve otobüs işletmecileri gibi) bir kerelik destek için başvuru kabul ediyor. Hibelerin sadece Mikro İşletmelere açık olacağı belirtiliyor.
KORUMA MALIYETLERI KALıR
Bayly-Coupe, lüks pazar segmentinde büyük bir öfke ve olumsuzluk gördüğünü belirterek “Salgının başlangıcında, açık kalıp kalmama konusunda tedirgindik. Ayrıca kendi iş problemlerinizi yönetmek zorunda kalıyorduk. Sonra aniden kapanma geldi. Artık , ekiplerle ne yapılacağı, personelin yönetilmesi ve bir arada tutulmaya çalışılması önemli konu haline geldi. Bu anlamda otel ve otel sahipleriyle görüşmeler yapıyoruz” dedi.
İŞ MODELLERİMİZİ YENİDEN DÜŞÜNELİM
Bayly-Coupe, Web seminerinde “İşinizi nasıl koruyacağınızı bilmiyorsunuz. Sadece şart ve koşulları değiştirmek zorunda kaldık. Kaçak avcılığı önleme tedbirleri de dahil olmak lüks segmentteki koruma ve koruma maliyetleri vardı. Ama durum ne kadar zor olursa olsun, ilerlemek için ş ve iş modellerimizi yeniden nasıl yeniden şekillendirebileceğimizi düşünebileceğimizi görmek için bu süre iyi bir fırsattır.
COVID-19 ORTAMıNDA INSANLAR HALA YER ISTIYOR
Bayly-Coupe, şöyle devam etti: “Bu sektörde iyi ortaklıkların ne kadar önemli olduğunu gördük. Kristal küre yok, çamurlu bir çorba yok. Daha dinamik olmalıyız ve örneğin oranlar hakkında kutudan çıkmalıyız ve çok daha duyarlı olmalıyız. Bu Covid-19 ortamında insanlar hala yer istiyor. Bunu onlara verebiliriz. Yıldızların altında gelip uyuyabilirler. Panik yapmamalı, çevik ve uyarlanabilir olmalıyız. Eski düşünme ve yapma şeklimizi içimizden atamadığımız korunmasız sularla uğraşıyoruz. Stratejik olun ve pandemi sona erdiğine kendinizi hazırlayın. ”